Κατά την ομιλία της, στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία, η κυρία Παπαρήγα αφού κατέθεσε εννεασέλιδο κείμενο των προτάσεων του κόμματός της, ξεκαθάρισε ότι το ΚΚΕ δεν κρύβει καμία σκοπιμότητα όταν αρνείται αυτό το μοντέλο του διαλόγου - πολλώ δε μάλλον προεκλογική - παρά την σκοπιμότητα να αντιπαλέψει την κυβερνητική πολιτική. Υπάρχουν - όπως είπε - βασικά χαρακτηριστικά στο σύστημα Παιδείας που δεν μπορούν να παρακαμφθούν κι όταν το ΚΚΕ λέει ότι δεν συμφωνεί με την κυβερνητική πολιτική, περιλαμβάνει και την Παιδεία. «Διαφωνούμε ριζικά με τον τρόπο που τα δύο μεγάλα κόμματα εννοούν την ανάπτυξη γιατί η Παιδεία οργανώνεται ανάλογα με το τι κοινωνία και τι ανάπτυξη θέλεις. Κι η γνώση είναι απόλυτα συνδεδεμένη με την ανάπτυξη».
Η γενική γραμματέας του ΚΚΕ εξέφρασε την διαφωνία της και με τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, Γ. Παπανδρέου, τονίζοντας πως το να έχεις μια εγκυκλοπαίδεια στην τσέπη σου, δεν σημαίνει ότι έχεις γνώση και συμπληρώνοντας πως η πρότασή του για μαθητοκεντρικό σχολείο είναι απορριπτέα και επικίνδυνη, αφού καθιστά τον δάσκαλο παρατηρητή και ζητείται από έναν μικρό μαθητή να επιλέξει. Η κυρία Παπαρήγα τόνισε ότι το εξεταστικό ζήτημα δεν είναι η ουσία του προβλήματος, αλλά αποτελεί μοχλό για να διευρυνθούν οι ταξικοί φραγμοί πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, χαρακτήρισε "μύθο" την δωρεάν εκπαίδευση και πρότεινε την υποχρεωτική ενιαία δωδεκάχρονη εκπαίδευση.
«Γιατί σήμερα το κυριότερο ζήτημα δεν είναι η 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση;» αναρωτήθηκε και πρόσθεσε «Βεβαίως οι νέοι σήμερα έχουν περισσότερες γνώσεις σαν ποσότητα και όχι σαν ποιότητα. Έχουν πιο ανοιχτούς ορίζοντες αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ένα 15χρονο παιδί είναι σε θέση να επιλέξει αν θα πάει στο ΕΠΑΛ, αν θα γίνει φιλολόγος. Όλα αυτά μετά τα 18» υπογράμμισε η γγ του ΚΚΕ.
Αναφερόμενη στο θέμα του ασύλου, η γενική γραμματέας του ΚΚΕ είπε ότι «όταν λέμε άσυλο δεν εννοούμε μόνον αυτό το περί διακίνησης ιδεών. Εμείς μιλάμε για κέντρα πάλης με όλες τις μορφές όχι μόνον για τους φοιτητές και τους σπουδαστές, αλλά και άλλων μορφών του λαϊκού κινήματος». Συμπλήρωσε ότι το ΚΚΕ θεωρεί ότι υπάρχουν προϋποθέσεις για να γίνει σεβαστό το άσυλο με την Αστυνομία μακριά «όχι να εξωθεί τους κουκουλοφόρους να μπαίνουν στα Πανεπιστήμια, γιατί υπάρχει τέτοιος σχεδιασμός». Η κυρία Παπαρήγα τόνισε ακόμη πως δεν μπορεί το ΚΚΕ να υιοθετήσει τον όρο "εξέγερση", αφού όλες οι εξεγέρσεις στην ιστορία έχουν έναν στόχο και μίλησε για εκφυλισμό στα όργανα του φοιτητικού κινήματος.
Στη δευτερολογία της η γγ του ΚΚΕ ζήτησε τη διάθεση του 15% του προϋπολογισμού για την Παιδεία, την προσμέτρηση των κονδυλίων της ΕΕ στον κρατικό κορβανά και τη διάθεση δωρεάν συγγραμμάτων και μεταπτυχιακών προγραμμάτων. «Το ΚΚΕ δεν προτείνει ένα σχέδιο από το οποίο αποσυνδέεται η Παιδεία από την Οικονομία» είπε προσθέτοντας πως «εδώ η επιλογή γίνεται κάτω από το εξής πρίσμα: όχι μόνο γιατί υπάρχει εξεταστικό σύστημα, αλλά γιατί η κοινωνική ένταξη, σε μεγάλο βαθμό, καθορίζει πόσο εύκολα λέει χωρίς φροντιστήρια θα προχωρήσεις, αν θα έχεις εναλλακτικές λύσεις και υπάρχει κι ο εκβιασμός που θα βρουν δουλειά οι νέοι».
Η κα Παπαρήγα ανέφερε ότι το εξεταστικό δεν είναι απλό ζήτημα, το ΚΚΕ δεν είναι υπέρ της κατάργησης των εξετάσεων, αλλά το θέμα δεν είναι πιο κόμμα είναι υπέρ η κατά, αλλά το πώς βλέπει την πρόσβαση στα ΑΕΙ, την αξιολόγηση, τις εξετάσεις, τις ενδοσχολικές εξετάσεις, ποιος είναι ο σκοπός της μόρφωσης. Επανέλαβε ότι ο διάλογος που ζητεί η κυβέρνηση «δεν έχει νόημα», αφού γίνεται σε γενικές αρχές, για τις οποίες όλα τα κόμματα είναι ενήμερα για τις θέσεις του άλλου, οπότε δεν υπάρχει κανένας λόγος να επαναλαμβάνονται. «Το να βάζεις όρους είναι πρόσχημα μη συμμετοχής. Εμείς λέμε από την αρχή ότι δεν έχει νόημα αυτός ο διάλογος, μιλάμε για διάλογο γενικής σημασίας», είπε χαρακτηριστικά και ζήτησε ο όποιος διάλογος να γίνει εντός της Βουλής, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων στην οποία η κυβέρνηση θα φέρει μια πρόταση ως ζύμωση.
Μάλιστα είπε ότι η τάση αυτή να δημιουργούνται Επιτροπές διαλόγου εκτός Βουλής δημιουργεί αυταπάτες και αναμονές στο λαό και την νεολαία.
από: ana-mpa
..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου