Όπως διάβασα στην Ελευθεροτυπία: «Το πρόγραμμα του ΣΥΝ έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Οι συντάκτες του.... έχουν ήδη καταλήξει στα βασικά του σημεία και εντός του Ιανουαρίου αναμένεται να το παρουσιάσουν»…. Τρέμετε….
Αφήνω στην άκρη για άλλη μια φορά το θέμα των ΜΜΕ (άραγε γιατί την πρόσφατη, για παράδειγμα, πρόταση νόμου για τη «Ρύθμιση σχέσεων Πολιτείας και Εκκλησίας, θρησκευτικές ενώσεις και κατοχύρωση της θρησκευτικής ελευθερίας» του ΚΚΕ, ή η αντίστοιχη πρόταση νόμου για τους ανέργους και τόσες άλλες δεν τις προβάλουν ανάλογα;).
Εξαιτίας και της επαγγελματικής μου ιδιότητας θα προσπαθήσω να αξιολογήσω τις προτάσεις του “κυβερνητικού” προγράμματος του ΣΥΝ όσο αναφορά τα φορολογικά - οικονομικά σχέδια, λαμβάνοντας υπόψη φυσικά ότι τα κατωτέρω αποτελούν ίσως “προσχέδιο” και φυσικά δεν αναπτύσσονται στο σύνολό τους από την εφημερίδα. (Με έγχρωμη γραμματοσειρά είναι οι “προγραμματικές” προτάσεις, όπως ακριβώς παρουσιάζονται στην εφημερίδα). Τονίζω, ότι θα προσπαθήσω να σταθώ απένατι σε αυτά τα “μέτρα” όσο το δυνατόν πιο καλοπροαίρετα.
Ξεκινάμε λοιπόν:
1. «Μεγαλύτερη μείωση φόρου για όσους έχουν παιδιά. Με την πρότασή του ο ΣΥΝ ζητάει μείωση φόρου 1.500 ευρώ για το πρώτο παιδί, 2.000 ευρώ για το δεύτερο παιδί και 3.000 ευρώ για το τρίτο παιδί».
Σε σχέση με την σημερινή κατάσταση ('Αρθρ. 9§2 ΚΦΕ) η ωφέλεια της αλλαγής εντοπίζεται μόνο στην αύξηση κατά 500 € για το πρώτο παιδί. Για το δεύτερο παιδί παραμένει η ίδια μείωση φόρου.
Αντίθετα, για το τρίτο παιδί, μέχρι σήμερα, ισχύει μείωση του φόρου κατά 10.000 €, ενώ ο ΣΥΝ προτείνει να γίνει 3.000! (θέλω να πιστεύω ότι πρόκειται για τυπογραφικό λάθος της εφημερίδας και δεν μας έχουν φταίξει οι πολύτεκνοι… Εάν όμως ισχύει «πάρτε το αλλιώς “σύντροφοι” »…
2. «Αύξηση των φορολογικών συντελεστών για τις Α.Ε. και τις ΕΠΕ. Σύμφωνα με την πρόταση, οι φορολογικοί συντελεστές πρέπει να είναι 35% για τη βιομηχανία και τον τουρισμό και 38% για το εμπόριο. Μεσοπρόθεσμα οι συντελεστές πρέπει να αυξηθούν αντίστοιχα στο 40% και στο 43%».
Με βρίσκει απολύτως σύμφωνο η αύξηση των φορολογικών συντελεστών για τις επιχειρήσεις και γενικά για τα νομικά πρόσωπα. Αν θέλετε, ακόμα και η φορολόγηση των εταιρειών αναλόγως του κλάδου που δραστηριοποιούνται είναι μια καινοτομία (βέβαια ενέχει κάποια “μπλεξίματα” όσο αναφορά την διάκριση εσόδων από παράλληλες - διαφορετικές κλαδικές δραστηριότητες μιας εταιρείας, αλλά μπορούν ίσως να ξεπεραστούν).
Όμως αναρωτιέμαι, είναι ή δεν είναι ενιαία πολιτική - οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης η σταδιακή μείωση των φορολογικών συντελεστών των επιχειρήσεων; Η Ε.Ε. κάνει ότι περνά από το χέρι της έτσι ώστε να βγαίνει ευνοημένο το μονοπωλιακό κεφάλαιο; Εντός της Ε.Ε. θα επιτευχθούν αυτές οι αυξήσεις των φορολογικών συντελεστών;
Εάν δεν κάνω λάθος ο ΣΥΝ θέλει, και το αποδεικνύει καθημερινά, την δράση εντός της Ε.Ε. Με ποιόν τρόπο θα επιτευχθεί η επικαλούμενη αύξησή τους με δεδομένη την επιθυμία της ΕΕ για το αντίθετο; Μήπως με συζητήσεις και αιτήματα; Μήπως με εκθέσεις τύπου Σέρκας για τα προσχήματα; Μήπως περιμένοντας να γίνουν οι λύκοι πρόβατα;….
Εκτός, εάν “σύντροφοι” καταλάβατε και δεν θέλετε πια να είστε “εντός και επί τα αυτά”. Εάν είναι έτσι καλώς ορίσατε…
3. «Η πρόταση του ΣΥΝ περιλαμβάνει επαναφορά του ΦΑΠ (Φόρος Ακίνητης Περιουσίας). Προβλέπει ο ΦΑΠ να καταλήγει ως έσοδο στους δήμους με στόχο την οικονομική αυτοτέλεια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Προτείνεται επίσης η επαναφορά των κλιμακίων και, σύμφωνα με πληροφορίες, θα προτείνει το χαμηλότερο να είναι 6, που θα αυξάνεται κατά μία μονάδα ανά 300.000 ευρώ αντικειμενικής αξίας. Προτείνεται εξάλλου αφορολόγητο ατομικό όριο για τον ΦΑΠ στα 250.000 ευρώ και οικογενειακό στα 500.000 ευρώ . Ως ανώτατο φορολογικό συντελεστή για τον ΦΑΠ προτείνεται το 1,5%».
Άντε και έγινε. Σωστό και η ενίσχυση των ΟΤΑ. Όμως θα είναι ο ίδιος φορολογικός συντελεστής για φυσικά και νομικά πρόσωπα; Μήπως πρέπει να ληφθεί υπόψη και η πρόσοδος που προκύπτει με βάση το εκάστοτε ακίνητο, έτσι ώστε να υπάρχει διαφορετική μεταχείριση;
Γιατί έτσι όπως το διαβάζω μάλλον για επαναφορά μου φαίνεται με κάποιες ωραιοποιήσεις.
4. «Σε ό,τι αφορά τα τεκμήρια δαπανών και διαβίωσης μπορούν στην πράξη να λειτουργήσουν ως κριτήριο απόδειξης αδήλωτου εισοδήματος. Θεωρούν προκλητικό να υπάρχουν τεκμήρια για έναν μισθωτό γιατί αγοράζει ένα αυτοκινήτο αξίας 6.000 ευρώ και να μη συμβαίνει το ίδιο για κάποιον που ιδρύει μια ανώνυμη εταιρεία καταβάλλοντας 60.000.000 ευρώ».
Το αιτιολογικό δεκτό. Πράγματι κάτι δίκαιο πρέπει να γίνει στο θέμα των “τεκμηρίων”. Δυστυχώς θα πρέπει να αναμένω την πλήρη τοποθέτηση για να καταλάβω για ποιους και πως θα λειτουργήσουν τα τεκμήρια.
5. «Για το Ασφαλιστικό, προβλέπεται η ενοποίηση των πολλών Ταμείων σε τρία. Δηλαδή να γίνει ένα ταμείο μισθωτών, ένα αγροτών κι ένα αυτοαπασχολούμενων. Οι ενοποιήσεις θα πρέπει να γίνουν με τη συναίνεση των εργαζομένων».
Προφανώς δεν υπάρχουν άλλες πληροφορίες από την εφημερίδα, για τον τρόπο χρηματοδότησής - κάλυψης από το κράτος των ταμείων αυτών, τη διαχείριση, τη κάλυψη/ περίθαλψη των ασφαλισμένων τους κλπ.
Και εδώ αναμένω το πλήρες κείμενο για να τοποθετηθώ ανάλογα. Βέβαια προσδοκώ ότι θα υπάρχει και κάποια μεταβολή όσο αναφορά τα ποσοστά εισφορών - κρατήσεων εργαζομένου - εργοδότη. Φυσικά και πρέπει να τονισθεί ότι αυτή η ενοποίηση ταμείων δεν πρέπει να είναι ξέχωρη από το αίτημα ΔΩΡΕΑΝ - ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ. Θα είναι έτσι όμως;
Ενδεικτικά παραθέτω (για την κοινωνική ασφάλιση):
Θέσεις του ΚΚΕ για την Κοινωνική Ασφάλιση (2007)
Αλλά και πολύ παλαιότερα:
Θέσεις του ΚΚΕ για την Κοινωνική Ασφάλιση (2001)
6. «Στο μέρος που αφορά το χρηματοπιστωτικό σύστημα, ο ΣΥΝ ζητά το κράτος να έχει τον απόλυτο έλεγχο της Εθνικής Τράπεζας και της πλειοψηφίας του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, καθώς και την ενίσχυση του ρόλου Τραπεζών όπως η Αγροτική και η Τράπεζα Αττικής, αλλά και το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων».
Άντε και πήρε τον έλεγχο το κράτος. Μέσα στο ίδιο σύστημα θα υπάρχουν τράπεζες που θα δρουν με “σοσιαλιστικά” και τράπεζες με καπιταλιστικά κριτήρια; Και πριν από κάποια χρόνια το “σοσιαλδημοκρατικό” κράτος τις είχε, έγινε κάτι; Σκοπός είναι να γίνουν οι τράπεζες αρωγοί των λαϊκών αναγκών. Όταν στόχος τους είναι το αλόγιστο κέρδος πως μπορούν να διαδραματίσουν τον κοινωνικό τους ρόλο; Οπότε λαϊκή οικονομία ή……
7. «Προβλέπεται επίσης η επαναφορά του αφορολόγητου ορίου των 10.500 ευρώ για τις μικρές επιχειρήσεις. Σύμφωνα με όσα περιγράφει το πρόγραμμα, η επιβάρυνση με το ποσό των 1.050 ευρώ είναι παραδοχή αδυναμίας για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής».
Το ανωτέρω νομίζω ότι αποτελεί “αποκατάσταση” της προηγούμενης κατάστασης. Δεν δείχνει κάτι διαφορετικό. Αυτό που ενδιαφέρει περισσότερο είναι τα κίνητρα και το περιβάλλον μέσα στο οποίο θα δραστηριοποιούνται οι ελεύθεροι επαγγελματίες και γι΄ αυτά δεν γράφει κάτι.
Αλήθεια υπάρχει κάποια ειδική μνεία για τους συνεταιρισμούς (πάσης φύσεως) και πως μπορούν αυτοί να προασπίσουν τα συμφέροντα αυτών που θα συνεταιρίζονται;
Αυτά για τώρα, εν αναμονή λοιπόν του “ολοκληρωμένου” προγράμματος…
Aristeri Poria
Το δικαίωμα όλων στην εργασία
Για την αγροτιά
Για τους αυτοαπασχολούμενους
Ολόπλευρη μόρφωση για όλους - για δημιουργική ζωή
Το κρατικό σύστημα Υγείας και Πρόνοιας
Μέτρα προστασίας των οικογενειών με μειονεκτούντα παιδιά και των ίδιων των παιδιών
Για τα δημοκρατικά δικαιώματα
Για τα νεαρά ζευγάρια
Για το πρόβλημα της γης και των δασών, των ελεύθερων χώρων, των ορεινών όγκων και των ακτών
από το blog: torakke.wordpress.com
Και προς πληροφόρηση όσων δεν το γνωρίζουν…
Το ΚΚΕ θεωρεί ότι βάθρα της λαϊκής οικονομίας και ανάπτυξης είναι:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου